מזגנים לאחר 30 שנה: בבאר התלמוד פתחו 'זמן אלול' באווירה חדשה

נתי קאליש No Comments on מזגנים לאחר 30 שנה: בבאר התלמוד פתחו 'זמן אלול' באווירה חדשה

"כל תקופת הקיץ חיינו בתוך מקרוגל מרוב החום": היסטוריה בישיבת באר התלמוד בירושלים שלראשונה מקום הישיבה הותקנו מזגנים בחדרי הפנימייה לרווחת הבחורים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שלושים שנות קיומה של הישיבה הספרדית 'באר התלמוד' שהוקמה על דעת כך שלא יהיו מזגנים, כשהחל זמן אלול גילו הבחורים להפתעתם שראש הישיבה הגאון רבי חנוך כהן שליט"א דאג לרווחתם ופינק את מאות הבחורים במזגנים בכל הפנימיות.
הסיבה העיקרית שלא היה מזגן היה בעקבות ההחלטה של נשיא הישיבה הגאון רבי יהודה כהן שליט"א, שלאחרונה אף הבין את הצורך הגדול והרב שהם תנאים בסיסיים בקיומו של בן ישיבה ביום יום.
לאחר הפצרות חוזרות ונשנות ולאחר פעילותו של רשם הישיבה ומנהלה הרב עזרא בן שמעון שליט"א, החלו להתקין מזגנים לרווחת הבחורים.
אחד הבחורים אומר לנו: "אין יום יותר שמח מזה, כל תקופת הקיץ חיינו בתוך מקרוגל מרוב החום וזה מרגש לראות את רבני הישיבה יורדים לסוף דעת הבחורים ומתקינים מזגנים על אף העלויות הרבות המסתכמות באלפים רבים".
התקנת המזגנים הגיעה בנוסף לשיפוץ כללי שעבר הישיבה עם הרחבת הפנימיות והרחבת החדרים הקיימים, בנוסף התווספו קרוב לשלושה חדרי שיעורים בעקבות החלוקה החדשה של שיעורי א' וב' לשלושה שיעורים כל אחד.
הבחורים החלו את זמן אלול שהשיפוצים עדיין לא הסתיימו, אבל בישיבה מבטיחים שבזמן הקרוב יסתיימו השיפוצים והתקנת המזגנים כך שהבחורים יחלו ללמוד ללא שום מפריע ומטרד.
יצויין, שהאווירה והשטייגען בישיבה על 500 בחוריה סוחפת בקול רעש גדול את כל מי שעובר בצומת הרחובות מלכי ישראל שרי ישראל בירושלים.
צילום: א. ביטון


0 תגובות